Rombat gyár referenciák:Ford(RO), Dácia(RO), Renault(FR), Peugeot-Citroen(SK),Nissan(J).

premier 65.png
premier 65.png
Cyclon2066_540_L3_210_100_1.png
Cyclon2066_540_L3_210_100_1.png
Terra20Pro20230_1150_TPO230G_M16G_390_25020copy.png
Terra20Pro20230_1150_TPO230G_M16G_390_25020copy.png
Tempest20225_181_M16_356_110.png
Tempest20225_181_M16_356_110.png
Gel20moto_2.jpg
Gel20moto_2.jpg
Green20DP2028Ah_1.png
Green20DP2028Ah_1.png
Forte2v-500AH.jpg
Forte2v-500AH.jpg
EFB2075_730_LB4_302_115_1.png
EFB2075_730_LB4_302_115_1.png
DC200mic_0.jpg
DC200mic_0.jpg
star_1.jpg
star_1.jpg
Terra202S.jpg
Terra202S.jpg
Tornada20Asia2075_610_M10_210_100_DM.png
Tornada20Asia2075_610_M10_210_100_DM.png
PlayPause
previous arrow
next arrow
Shadow

Mi a kapcitás?

A kapacitás az akkumulátor áramellátó képessége egy külső áramkör részére.

Mi a hidegindítási áram?

A hidegindítási áram értéke meghatározza az akkumulátor képességét arra, hogy a motort alacsony hőmérsékleten képes legyen elindítani. Minél nagyobb a hidegindítási áram, annál nagyobb a motorindítási képesség. Értéke az az árammenyiség, amit az akkumulátor -18°C fokon legalább 10 másodpecig, legalább 10,5 V-os üresjárati feszültség mellet biztosítani tud.

Mi a tartalék kapacitás?

A tartalék kapacitás megadja, hogy hány percig képes egy új, teljesen feltöltött akkumulátor 25 amperes terhelés mellett üzemelni, úgy, hogy a 12 voltos akkumulátor feszültsége nem esik 10,5 V alá. Ennyi ideig képes működtetni az akkumulátor egy elromlott generátorú gépjárműt.

Mi az akkumulátor élettartama?

Az az időtartam, amíg az akkumulátor elfogadható teljesítmény leadására képes.

Mi az a gondozásmentes akkumulátor?

A gondozásmentes akkumulátor olyan, elektrolittal feltöltött akkumulátor, amely később sem igényli desztillált víz hozzáadást.

Milyen hatása van a szélsőséges hőségnek az akkumulátorra?

Szélsőséges hőség hatására a víz gyorsabban párolog el az akkumulátorból, mint normál körülmények között. Emellett ez a meleg a pozitív elktródaként működő lemezeket is károsítja.

Milyen hatása van a szélsőséges hidegnek az akkumulátorra?

A hideg nagyban csökkenti az akkumulátorok teljesítményét. -18°C fokon az akkumulátor a 20°C fokon mért teljesítményének körülbelül csak 40%-át tudja leadni.

Milyen gyakran kell ellenőrizni az akkumulátorokat?

A használat során az elektrolit szintet az alábbi időközönként kell enőrizni kell:

CYCLON akkumulátorok TORNADO akkumulátorok PILOT akkumulátorok PREMIERE akkumulátorok TERRA akkumulátorok
évente évente 9 havonta ? havonta 3 havonta

Az elektrolit szintnek mindegyik akkumulátor típusnál 20 ± 2 mm-el kell a lemezek felett lennie.

Az alacsony elektrolit szinten csakis desztillált víz hozzáadásával lehet javítani. Kénsav vagy ivóvíz hozzáadása tilos!

Az akkumulator tetején található töltöttségi szint jelző egyben az elektrolit szintről is információval szolgál a következőképpen:
- Zöld : jó elektrolit szint, töltöt akkumulátor
- Fekete : jó elektrolitszint, töltetlen akkumulátor
- Fehér : alacsony elektrolitszint, desztillált vizet igényel.

Hogyan válasszak akkumulátort?

Nézzen utána a gépjármű kézikönyvében, hogy milyen akkumulátor illik az adott típushoz, A kiskereskedőknél található akkumulátor használati utasítás is segítségére lehet.

Mi történik ha olyan akkumulátort választok, amelynek nagyobb a hidegindítási árama?

Ebben az esetben főleg hideg időben gyorsabban indul a motor. A töltőrendszer ettől nem károsodik.

Mit jelent, ha havonta kell akkumulátort cserélnem?

Ha az akkumulátor jól teljesít a töltési teszteken, akkor máshol van a probléma. A következő dolgokat kell ellenőriznie:
- az akkumulátor passzol-e a gépjármű típusához
- ha változtatásokat hajtott végre az autón, például légkondicionálás, rádiók stb., nagyobb teljesítményre van szüksége.

Mi az akkumulátor beszerelés?

Az akkumulátor fizikálisan autóban való elhelyezése és annak rögzítése.

Mi az üzembe helyezés?

Ez egy olyan folyamat amit minden akkumulátor gyártó előír, mint garanciális feltétel és a beszerelés után maximum 10 napon belül kell elvégezni, általában egy autóvillamossági szervízben. Az üzembehelyezés a következő mérésekből áll:

1.Inditómotor áramfelvétele.

(ezzel a méréssel bizonyosodhatunk meg, hogy nem alulméretezett akkumulátort szereltünk az autónkba. Mért érték szorozva 2-vel. Ezt viszonyítjuk az akkun feltüntetett hidegindítási áram értékhez, amennyiben egyenlő vagy 30%- al nagyobb akkor jó akkumulátort szereltünk be és a garanciális feltételeknek megfelel.)

2.Terheletlen kapocsfeszültség az akkumulátor sarkain emelt fordulatszámon.

(ezzel a méréssel megbizonyosodhatunk arról, hogy az autónk töltőberendezése az autó menetközben is megfelelő értékek között működik, a megfelelő érték 14-14,4 V , egyes japán típusú autóknál 13,8-14,2V. Ha a mért érték a fentiektől eltér, az akkumulátoron leggyakoribb hibák jelentkezhetnek: akkumulátor melegedés, elektrolitszint csökkenés, cellákon belül zárlat, robbanás, tartalékkapacitás csökkenés …Természetesen, mivel ezek a hibák nem gyártásból erednek, hanem helytelen használatból így a garancia megszűnik és nem érvényesíthető.)

3.Kapocsfeszültség terhelt akkumulátoron alapjáraton, tompított világítás+ventillátor.

(ezzel a méréssel megbizonyosodhatunk arról, hogy az autónk töltőberendezése a többletfogyasztók használata mellett is megfelelő értékek között működik, a megfelelő érték 14-14,4 V - egyes japán tipusú autóknál 13,8-14,2V. Ha a mért érték a fentiektől eltér, az akkumulátoron a következő leggyakoribb hibák jelentkezhetnek: indítás problémák, akkumulátor átlag élettartam előtti elhasználódás, tartalékkapacitás csökkenés...Természetesen, mivel ezek a hibák nem gyártásból erednek, hanem helytelen használatból így a garancia megszűnik és nem érvényesíthető.)

4.Kapocsfeszültség terhelt akkumulátoron emelt fordulatszámon,

(az autó mindenkori alapjáratának minimum kétszerese) tompított világítás+ventillátor ( kettes és a hármas pontban leírtak együttes helyes működése )

5.Nyugalmi áramfelvétel

(ezzel a méréssel megbizonyosodhatunk arról, hogy a lezárt autó mellett az autóban lévő háttérfogyasztás milyen mértékű. Az ideális fogyasztás egy 45Ah/390A akku esetén 20 mA , ami az akku méret növekedésével nagyobb is lehet. Nagyobb áramfelvétel olyan hibákat okozhat mint: indítás problémák, akkumulátor átlag élettartam előtti elhasználódás, leszulfásosodás… Természetesen, mivel ezek a hibák nem gyártásból erednek, hanem helytelen használatból, így a garancia megszűnik és nem érvényesíthető.)

 

Jó tanácsok:

Akkumulátor üzembehelyezésekor ragaszkodjon ahhoz, hogy a töltőberendezést vizsgáló szakember a mért értékeket erre a célra a garancialevélben megfelelő helyre beírja és lássa el az üzembehelyezési lapot olvasható aláírással és P.H.-al Ha indítási problémái vannak először az autóvillamossági szakemberhez forduljon és kérje, hogy ismételten végezze el az üzembehelyezési méréseket és a mért értékeket egy pót üzembehelyezési lapon tüntesse fel.

Jó tudni!

Az autóvillamossági szakember az autó töltőberendezést és az akkut vizsgálhatja, a garanciális feltételeket nem, ezért előfordulhat, hogy egy szakvélemény nem jár automatikus akku garanciális cserével. Garanciális csere abban az esetben történik, ha az akkumulátorgyár által felhatalmazott szakember összegző véleményezési jegyzőkönyvében pozitív a vizsgálati eredmény .